Добре дошли! Можете да влезете или да създадете нов профил
Кошницата е празна!

20 храни против стареене.

20 храни против стареене.

Физическите упражнения и здравословното хранене са най-добрите (не-хирургически) начини, за да изглеждаме подмладени с няколко години а защо не и с едно десетилетие. Но определени храни притежават специфични качества, които ще помогнат кожата ви да бъде по-здрава, ще повиши вашата енергия, и дори ще подсилят организма ви. Добавете тези храни към вашата диета, и сами ще изпитате многобройните ползи.

 

Боровинки. тези пъстроцветни малки плодове са с високо съдържание на фибри, заредени с витамини и минерали, както и чудесен източник на антиоксиданти, които предпазват мозъка и кожата от редица фактори.

Дива Сьомга. С напредването на възрастта е обичайно мозъчната функция да намалява. Омега-3 мастните киселини, като тези, съдържащи се в дивата сьомга, обаче, помагат да предпазим кожата, мозъка, очите, сърцето и ставите си. Европейската сърдечна асоциация препоръча през 2012г. да се приема до 340 грама от тази мазна риба на седмица.

 

Шам фъстък. Тези малки зеленикави ядки са не само високо хранителни, но те също имат предимство в сравнение с други ядки - те се предлагат за консумация в черупките си. Според проучване, консумирането на ядки, който се сервират в черупките си, са с 41% по-малко калории, от колкото тези който са сервират без тях.

Суроватъчен протеин. С напредване на възрастта, мускулната маса започва да намалява с около 1% годишно. Тази загуба се превръща в порочен кръг - загуба на мускулна маса означава по-ниска обмяна на веществата, загуба на координация и баланс и още други. За щастие, има един „магически“ продукт добиван от мляко, който може да прави чудеса. Добавете го към сутрешния си шейк, като добавите и малко боровинки, и така става идеална здравословна закуска. Можете да намерите „суроватъчен протеин на прах“ в повечето хранителни магазини.

 

Гръцки Йогурт. Този вид кисело мляко има двойно повече протеин и половин повече захар от нормалното кисело мляко. В гръцкия йогурт, има много пробиотици, специални култури, които са много полезни за здравето на червата. Гръцкото кисело мляко има по-малко лактоза, което го прави по-лесно за храносмилане.

Кафе. Кафето има лоша слава, но то не е толкова вредно, колкото си мислите. Проблемът е в това, което сипвате като добавка в кафето си - сметана и захар. Проучванията показват, че хората който пият кафе имат по-малък шанс да имат проблеми със  сърдечно-съдови заболявания. Кафето също намалява риска от диабет тип 2 и болестта на Паркинсон.

 

Риба Барамунди. Ще кажете: какво? Тази риба се появява само по менютата на ресторантите, и е само реклама на екзотична риба. Но не е така, дори и с половината от калориите на сьомга, но все пак равни количества омега-3 мастни киселини, това е чудесна риба, пълна с хранителни вещества. Може да я намерите във фризерите на повечето магазини за здравословни храни.

Овес. Повечето Европейци не ядът достатъчно фибри. Овесът е един от лесните начин да си набавите  тези важни хранителни елементи. Тъй като фибрите засищат много, те може да помогнат при регулиране на теглото на хора от средната възраст, когато се комбинира с други хранителни режими.

 

 

Червено вино. Правилно четете, това не е грешка - червеното вино съдържа мощен антиоксидант, наречен ресвератрол. Изследвания показват, че големи количества ресвератрол могат при превенция на мъртви клетки в сърцето и мозъка. Сега това е една от причините да се пие вино. Жените трябва да приемат по една чаша на ден, докато при мъжете е позволено до две.

Спанак. Това зелено листно растение е истинска хранителна електростанция - и при това е лесно да се добави към храни като бъркани яйца, тестени изделия, като основата за салата или дори за шейкове. Спанакът е богат на лутеин, който е доказано, че има антистареещи свойства.

 

Царевица. Всички знаем, че царевицата има много добър вкус. Изследванията установяват, че компонентите, съдържащи се във влакна на царевицата, предотвратяват развитието на рак. Изследователите предполагат, че съединението „IP6“ което се намира в царевица, кара раковите клетки да спрат да се делят и развиват.

Пълнозърнести храни. Има много спорове за това дали пълнозърнестите храни са всъщност добри за тялото и организма ни, но до голямата част този дебат се върти около това как въглехидратите влияят на нивата на мазнините в тялото. Истината е, че пълнозърнестите храни са били свързани в много от проучвания, с това че предотвратяват натрупване на холестерол в артериите. И като цяло е важно да се приемат в умерени количества.

 

Канела. Изследванията показват, че канелата може да намали нуждата от инсулин след хранене. Поръсете 1/4 чаена лъжичка канела дневно върху любимите си храни, като кисело мляко, овес, извара или в шейк. Така не само че ще добият храните страхотен вкус, но ще помогнат за да имате по тънка талия, поради факта че е мощен антиоксидант.

Тъмен шоколад. Нека почитателите на сладкото ликуват - тъмния шоколад е здравословен! Изследванията показват, че тъмния шоколад (без мляко или бял) има здравословни свойства за сърцето. В действителност, яденето на 30 грама тъмен шоколад на ден е свързано с по-нисък LDL (лош) холестерол и по-висок HDL (добър) холестерол. Стремете се да ядете тъмен шоколад, който е с най-малко 70 процента съдържание на какао.

 

 

Куркума. Ето една нова причина да се експериментира с индийска храна. Изследователите са установили, че куркумата (даващ жълтият цвят на подправката къри) има способности да се бори с раковите образования. Причината е, че куркумата ограничава кръвоносните съдове в раковите клетки и забавя движението му. Не е нужно да се храните навън в индийски ресторант, а просто да добавете 1-2 супени лъжици от подправката върху пиле, зеленчуци или ориз.

Сладки картофи. Сладките картофи съдържат ликопен, който защитава кожата от вредните УВ лъчи. Освен това са пълни с витамин С, който произвежда колаген за здрава и еластична кожа.

 

 

Зелен чай. Дали го пиете топъл или студен, или да го използвате като освежаваща база за супи или яхнии, зеленият чай може да ви помогне да изглеждате по-млади. В действителност, китайските учени установили, че хората, които пият три чаши зелен чай на ден, забавят процеса на стареене. Причината: зеленият чай може да подобри вашата ДНК структура и да забави стареенето на клетките.

Диня. Доматите са богати на ликопен. Морковите са пълни с бета-каротин. А динята е заредена с двата витамина, които помагат за защитата на вашата кожа и възстановяването на клетките, които са повредени от слънчева светлина.

 

Конопено семе и масла. Повечето хора знаят, че сьомгата е силен източник на омега-3 мастни киселини, но не е единственият. Конопеното семе и масла предлагат естествена хидратация, която помага на кожата да запази влагата и да противодейства на ефектите на стареенето. Яжте сурови семена, или овкусете с маслото към любимата си салата.

Пъстърва. Ние вече споменахме, че сьомгата е една чудесна възможност да се бори стареенето, но се оказва, че и пъстърва не е по-различна. Вашето тяло се нуждае от здравословни мазнини, защото те защитават вашите клетки и насърчават дълголетието. Но причината пъстървата е страхотна, е защото тя е с високо съдържание на EPA-мастни киселини, които се борят с кортизола (хормона на стреса). Опитайте да сготвите пъстърва в тиган с 2 супени лъжици зехтин. Печете на всяка страна в продължение на 5 минути или докато постигнете желания резултат.

Ако ни харесвате и искате да четете всяка седмица интересни и нови статии, последвайте ни в социалните мрежи.

Нека Ви помогнем да поддържате форма с нас :)