Добре дошли! Можете да влезете или да създадете нов профил
Кошницата е празна!

5 Ежедневни навици, за да удължите живота си.

5 Ежедневни навици, за да удължите живота си.

Печеленето на войната срещу стареенето не се постига с ежедневно пиене на малки количества от мистериозен сок с вълшебни зрънца (боровинки) расли в Югоизточна Азия. С напредване на годините борбата със стареенето става много ожесточена особено като добавим и хроничните заболявания като сърдечно-съдови заболявания, рак и диабет, който ускоряват процеса на стареене и са основните причина за преждевременна смърт.

Въпреки, че ускореното стареене и застаряването на населението като цяло е комплексен процес, може да се борите с него с пет лесни ежедневни навици.

 

 

 

Разнообразие от плодове и зеленчуци.

Хората, които ядат по-широк асортимент от плодове и зеленчуци непрекъснато, държат най-ниския процент на хронично заболели. Те поддържат здравословно телесното тегло и така живеят по-дълго.

Различните цветове на плодове и зеленчуци отговарят на различните хранителни вещества и антиоксиданти, съдържащи се в тях. Тези различни хранителни вещества и антиоксиданти могат да се борят със стареене по няколко начина. Антоцианините например, са антиоксиданти, които дават на боровинките тъмно синият цвят, като той допринася за борбата с растежа на раковите клетки; друг пример е бета-каротинът - предшественик на витамин А, които дава на морковите техния оранжев цвят, може да допринесе за подпомагането на оптимална имунна функция.

За да ядете разнообразни цветни плодове и зеленчуци, специалистите препоръчват да избирате при всяко пазаруване по 1 или 2 нови плода и зеленчука, а също така да включвате плод или зеленчук във всяко хранене.

 

 

Дълга верига Омега-3 мастни киселини.

Дълговерижните омега-3 мазнини - ейкозапентаенова киселина или EPA и докозахексаенова киселина или DHA са най-близо до така наречения „извор на младостта“, до който можем да се докоснем.

Кардиолози от болница в САЩ – Сан Франциско са провели проучване за ефекта на EPA и DHA върху хромозомата на стареенето. Те са открили, според публикувани резултати, че хората с най-високи нива на EPA и DHA в кръвта са имали най-ниски проценти на сърдечни заболявания и едни от най-бавните темпове на стареене на хромозома.

EPA и DHA са намират в тлъста риба като сьомга, риба тон, камбала, скумрия и сардини. Ако не ви харесват морските дарове или не толкова, че да ги ядете всеки ден, може да взимате хранителна добавка рибено масло. Приемането на EPA и DHA в организма си чрез хранителна добавка работи също толкова добре, както и ако я получите от яденето на риба.

 

 

Чистене на зъбите с конец всеки ден.

Чистенето на зъбите с конец не е добро само за вашите венците, то е добро и за вашето дълголетие. Конецът премахва бактериите, които причиняват периодонтит и води до кариеси. Обаче тези бактерии могат да предизвикат по големи проблеми за вашите зъби и венци. Това е важно, защото ако се натрупат достатъчно бактерии, те могат да влязат в кръвния поток, което води до възпаление и се увеличава рискът от сърдечно-съдови заболявания.

 

 

 

Пийте много Зелен чай.

Зеленият чай може да не е в състояние да се бори с рака, но той ще ви помогне да изхвърлите(стопите) излишните за възрастта си мазнини. Зеленият чай съдържа антиоксидант, наречена епигалокатехин-3-галат (EGCG). Дневната доза на EGCG, комбиниран с кофеин, ще ви помогне да изгубите не по малко от 1,5 килограма за 12 седмици и 2,5 см от талията си, според проучване през 2012г. Пиенето на зелен чай от 3 до 5 чаши от 200 мл. е дневната доза, с която ще горите мазнините. Тя се спазва лесно, като след хранене изпивате по една 200 мл. чаша зелен чай.

 

 

 

Движете се повече.

Бездействието и загубата на мускулна маса с напредване на възрастта може да ускори процеса на стареене. Промените, свързани с възрастта, като количеството и качеството на мускулите, който имате, дори до клетъчно ниво могат да бъдат неутрализирани като останем физически активни. Специализираните фитнес треньори за хора над средна възраст призовават своите клиенти да се ангажират с малки и прости задачки, за да се движат повече. Те споделят още, че отиването на разходна сутрин е отличен начин за увеличаване на общото движение. Включваме в това число разходката на кучето, която е традиционна рано сутрин. Тези, който живеят в къща и имат дворно място, се съветва през пролетта и лятото да се занимават с почистване и озеленяване. Дейностите по дворното място предизвикват многократни движения, които са прости, но са чудесен начин да се движите. Клякане, ходене, навеждане, вдигане и т.н. са само част от движенията, които се извършват. Затова, за да сме младолики и здрави за по дълго време, е необходимо да сме физически активни!

Ако ни харесвате и искате да четете всяка седмица интересни и нови статии, последвайте ни в социалните мрежи.

Нека Ви помогнем да поддържате форма с нас :)