Добре дошли! Можете да влезете или да създадете нов профил
Кошницата е празна!

Как пиенето на кафе може да подобри вашето здраве.

Как пиенето на кафе може да подобри вашето здраве.

Ако разчитате само на кафето да сте свежи през деня или да успеете да се събудите, значи ви липсва достатъчно сън или нещо не е наред в дневния ви хранителен режим. Никой в края на краищата няма да припознае кафето като здравословна храна (напитка).

Но както виното, шоколадът и пуканките, така и кафето се присъединява към редиците на невероятните здравословни храни. Нарастващият обем от изследвания установяват, че пиенето на кафе, дори и четири или повече чаши на ден в някои случаи са здравословни за вашето тяло. Тринадесет годишното проучване на членовете на Американския институт за рака, публикувано през месец Май 2013г., заключи, че при хората редовно пиещи кафе, риска от преждевременна смърт е намалял до 16 процента.

Въпреки, че прекомерното пиене на кафе може да увеличи нивата на хормона на стреса, както и зависимостта от кофеин, предлагаме ви десет области, в които пиенето на кафе е здравословно и полезно, разбира се, ако ограничим до минимум захарта и сметаната в него.

Превенция за камъни в жлъчката.

Учени от Харвард САЩ установяват чрез изследване пред 2002г., че при жени който пият минимум по 4 чаши кафе на ден, се наблюдава намаление с 25 процента на проблемите със камъни в жлъчката. През последните години е направено подобно изследване за мъжете, което е със сходни резултати.

Против депресия.

Жените, които пият по 2-3 чаши кафе на ден са с 15 на сто по-малка вероятност да развият депресия, а при жените който пият по 4 и повече чаши на ден процента е 20. Данните са от извадка на доклада на САЩ за 2011г. - Архив вътрешни болести.

 

 

Подобряване на паметта.

Кафето може да помогне както с краткосрочната памет така и с дългосрочната. В проучване изследователите са открили, че консумацията на две чаши кафе подобрява краткосрочната памен и времето за реакция.

Интересното е, че изследване от 2007г. установи, че жените (но не и мъже) които са били на 65 или повече години, пиещи повече от три чаши кафе всеки ден, показват по-добри резултати на тестовете за запаметяване, отколкото тези, които пият само по една чаша кафе на ден.

Изследователите от известно време са открили още и фактът, че кафето може да намали риска от болестта на Алцхаймер. Учените препоръчват да се пият 4-5 чаши дневно, като се започне в средната възраст.

Намалява риска от диабет.

Проучванията показват, че при консумиращите кафе е по-малко вероятно да развият диабет тип 2, а тези пиещи по 4 и повече чаши дневно, вероятността е 50 процента по-малка. Една публикация от 2012г. обяснява за ефекта на съединения в кафето, които блокират ензими, които се срещат при хора с диабет от тип 2.

 

Намалява риска от рак.

Консумацията на кафе е свързано с понижаването на риска от рак на гърдата, на ендометриума, рак на простатата, рак на черния дроб, и тези свързани със затлъстяването, естроген и инсулин. През 2008г. шведско проучване установи, че пиенето на кафе поне на 2-3 чаши на ден, намалява риска или отлага настъпването на рак на гърдата.

При проучване през 2011г. в "Изследвания рака на гърдата" установи, че пиенето на пет или повече чаши кафе може да се трансформира в 20 на сто по-малко шанс за развитие на „естроген-рецептор-отрицателен“ рак на гърдата. Позовавайки се на изследване на ефекта на кафето върху диабета показва , че пиенето на повече от четири чаши кафе на ден е свързано с 25 процента намаляване на риска от рак на ендометриума.

Но кафето не облагодетелства само жените. Едно скорошно изследване на Харвардското училище за обществено здраве установи, че както кофеиновото така и безкофеиново кафе водят до намаляване на риска от рак на простатата.

Усилване на метаболизма.

Кафето ви помага да поддържате или дори да загубите част от теглото си. Едно проучване от далечната 1980г. показва, че кофеинът в кафето стимулира по-бързата обмяна на веществата, като така се засилва окислението на мазнините.

Проучване през 2006г. потвърди, че обмяната на веществата  се засилва от пиенето на кафе както при мъжете така и при жените. Също така се разбра, че зърната от зелено кафе стимулират отслабването, средно с 8 килограма при възрастни с наднормено тегло, за период от 22 седмици.

 

Намаляване риска на заболяване от Паркинсон.

През 2000г. в „Списание на Американската медицинска асоциация“ бе публикувано проучване, което е установило, че приема на кофеиново кафе намалява значително риска от развитие на Паркинсон. А проучване от 2010г. установи, че пиенето на 2-3 чаши кафе на ден, намалява до 25 процента по-малко шанса за развитие на болести.

Превенция против Подагра.

Проучване от 2007г. на мъже над 40 годишна възраст, които пият от дълго време кафе са с по-нисък риск от заболяване с подагра (възпалително състояние, причинено от повишени нива на пикочна киселина). Безкофеиновото и нормалното кафе имат еднакъв ефект, и мъжете пиещи шест чаши на ден кафе намаляват със 60 процента риска от подагра.

 

Антиоксидантни Свойства.

Изследователи от Харвард отбелязват, че кафето съдържа повече антиоксиданти, отколкото се съдържат в плодовете и зеленчуците. В действителност през 2005 г., проучване установи, че кафето е № 1 източник на антиоксиданти в дневните диети на повечето Американци и Европейци.

Повишава ефективността ни.

Кафето и кофеина съдържащи се в него увеличават издръжливостта ни, което е доказано в множество проучвания.  През 2008г. проучване показа, че приемането на кофеин преди упражненията увеличава издръжливостта, както и времето на дейности с висока интензивност. Кофеина също така може да помогне на спортистите да се представят по-добре по време на силова тренировка, дори когато са лишени от сън, стига да се приемат един час преди упражненията в размер на 4 мг на килограм телесно тегло.

Ако ни харесвате и искате да четете всяка седмица интересни и нови статии, последвайте ни в социалните мрежи.

Нека Ви помогнем да поддържате форма с нас :)