Добре дошли! Можете да влезете или да създадете нов профил
Кошницата е празна!

Какво знаем за крушите и техните ползи?

Какво знаем за крушите и техните ползи?

Крушите предоставят много добър източник на фибри, а също така са добър източник на витамин В2, С, Е, мед и калий. Те съдържат значително количество пектин, което представлява фибри лесно разтворими във вода.

 

Крушите съдържат по-високи нива на пектин от ябълките, като това ги прави ефективни при намаляването на нивата на холестерол и подпомагане нормалната работа на червата. Поради тези си свойства, крушата често се препоръчва от лекарите като хипоалергенен плод, който е с високо съдържание на фибри. При консумацията им е по-малко вероятно да се получат нежелани реакции в сравнение с приема на други плодове. Крушите често се препоръчват от лекарите и педиатрите като безопасен плод, който може да се дава на малките бебета. Те са изключителен източник на диетични фибри когато се ядат без да се белят. 

В следващите редове ще се запознаем с част от плюсовете от консумирането на круши.

  • Кръвното налягане: Крушите имат анти-оксидантен и анти-канцерогенен глутатион, който помага за предотвратяване на високо кръвно налягане и мозъчен инсулт.
  • Превенцията на рака: Високото съдържание на витамин C и мед защитават клетките от повреждане от свободните радикали.
  • Холестерол: Високото съдържание на пектина в крушите ги прави много полезни за сваляне на по-ниски нива на холестерола.
  • Здрава чревна флора: Когато крушата се приема, не под формата на сок, а се яде сурова, фибрите съдържащи се в нея са много полезни за здравето на дебелото черво.
  • Запек: Пектинът в крушите е диуретик и има леко слабително действие. Редовната консумация на сок от круши помага за регулиране на изхождането.
  • Енергия: Поради своите големи количества на фруктоза и глюкоза, можете да получите бърз и натурален източник на енергия от крушовия сок.
  • Треска (висока температура): Охлаждащия ефект в крушата е отлично средство за облекчаване на треска. Освен с традиционните методи за сваляне на високата температура, приемането на сок от круши е идеален за борбата срещу треската.
  • Имуностимулант: Антиоксидантните хранителни вещества в крушите са от съществено значение за изграждането на имунната система. Пийте сок ​​от круши, когато почувствате, че не ви е добре.
  • Възпаление: Сокът от круши има противовъзпалителен ефект и помага за облекчаване на страдащите от силни болки в различни възпалителни състояния.
  • Остеопороза: В крушите се съдържа високо ниво на борен. Боренът помага на тялото да запази  и задържи калция, като по този начин предотвратява или забавя остеопорозата.
  • Бременност: Високото съдържание на фолати (фолиева киселина) предотвратява дефекти на невралната тръба при кърмачета.
  • Недостиг на въздух: летните жеги може да причинят задух при дишане и поява на храчки при децата. Приемането на сок ​​от круши през този период, ще помогне за отхрачването и лесното дишане.
  • Проблеми с гърлото: Това, че сезонът на крушите е през топлата част на годината, не е случайно. Пиенето на крушов сок всяка сутрин и вечер, помага на цялото ни тялото да се охлажда ефективно, когато е топло. Със своите съставки подхранва гърлото и помага за предотвратяване на проблеми с него.
  • Гласни струни: Сварете сок от китайски круши със една чаена лъжица мед и го изпийте докато е топъл. Този чай е изключително лековит за гърлото и гласните струни.
  • Фибри: Крушите са отличен източник на природни и диетични фибри. Една круша ще ви даде 24% от препоръчителната дневна доза фибри от която се нуждаете. Фибрите не съдържат калории, но съдържат необходимите елементи от здравословното хранене, тъй като помагат да се поддържа нивото на кръвната захар в нормални граници.

Какво представлява пектинът?

Пектинът е вид разтворими фибри, които се свързват с мастните вещества в стомашно-чревния тракт и спомага за отстраняването им . Това помага за намаляване нивата на холестерол в кръвта. Разтворимите фибри също така помагат за регулиране на захарта, използвана от тялото ни.

Изследванията показват, че диета с високо съдържание на фибри, може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак.

Как крушите се класират в гликемичения индекс?

Крушите съдържат 26 грама въглехидрати. Въглехидратите в крушите са ниски за гликемичен индекс и имат нисък гликемичен товар. Това означава, че въглехидратите в крушите бавно се превръщат в захар и навлизат в кръвообращението. Крушите са добър избор за получаване на здравословни въглехидрати.

Съдържат също така витамин С.

Току-що откъснатата круша е добър източник на витамин С, като тя съдържа 10% от RDA за витамин С (наричан също аскорбинова киселина).

Витамин С е важен антиоксидант, които помага за нормалния метаболизъм, възстановяването на тъканите и също така помага за предотвратяване вредата от свободните радикали (разрушителни странични продукти от метаболизма на организма). Витамин C помага за заздравяването на порязвания, натъртвания и за защита срещу редица инфекциозни заболявания.

Калий:

Свежите круши предлагат 5% от препоръчителната дневна доза (190 мг калий) на 1 брой плод.

 

Ако ни харесвате и искате да четете всяка седмица интересни и нови статии, последвайте ни в социалните мрежи.

Нека Ви помогнем да поддържате форма с нас :)